W związku z dynamicznym rozwojem naszego sklepu zmieniamy system e-commerce, dlatego przez najbliższe dni nie będzie możliwości składania zamówień. Przepraszamy za niedogodności, w przypadku pytań zapraszamy do kontaktu na adres e-mail biuro@misjazdrowia.pl oraz telefonicznie pod numerem +48 730 455 799 lub +48 (22) 240 15 62.

Co jeść zimą? - Dekalog zimowej diety

 
Co jeść zimą? - Dekalog zimowej diety

DEKALOG ZIMOWEJ DIETY

Wielkimi krokami zbliża się zima. Spadek i wahania temperatury to duże wyzwanie dla naszej odporności. W tym okresie powinniśmy w sposób szczególny zadbać o prawidłową dietę, ponieważ odporność organizmu pochodzi z naszych jelit.

1. Ciepłe posiłki podstawą diety. Kiedy za oknem mamy ujemne temperatury nasz organizm wydatkuje dużo energii, żeby ogrzać organizm. Spożywając ciepłe posiłki rozgrzewamy go od wewnątrz, a jednocześnie nie tracimy dodatkowej energii na ogrzanie zimnych posiłków podczas trawienia.

2. Owoce i warzywa codziennym wsparciem odporności. Podczas mrozów zdecydowanie rzadziej po nie sięgamy, a są one nam potrzebne tak samo o każdej porze roku. Jabłko, papryka, marchewka, kapusta to bogactwo witamin, które wspierają naszą odporność.

3. Jogurty i soki cytrusowe nie koniecznie. Nie musimy zimą z nich rezygnować, ale produkty te mają właściwości wychładzające organizm dlatego są tak popularne latem. Zimą jednak stawiajmy na soki z naszych rodzimych sadów – jabłkowy, gruszkowy czy porzeczkowy.

4. Kiszonki w roli głównej. Kwaszone ogórki i kapusta zimą mają swój złoty czas. Doskonale smakują jako główny składnik surówek oraz rozgrzewających zup. Dodatkowo kiszonki zawierają dobroczynne bakterie probiotyczne, które zasiedlając nasz przewód pokarmowy podnoszą naszą odporność w walce z zimowymi infekcjami.

5. Tłuste ryby w walce z zimową depresją. Zawarte w tłustych rybach typu łosoś, makrela, tuńczyk, śledź czy mintaj nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 wpływają korzystnie na poprawę samopoczucia u osób z sezonową depresją i gorszym samopoczuciem związanym z deficytem słońca w okresie zimowym.

6. Kontrola wagi i noworoczne postanowienia. Zimą zdecydowanie mniej się poruszamy i mamy zdecydowanie większą słabość do słonych i słodkich przekąsek. Starajmy się jednak kontrolować ich ilość w codziennej diecie. 

7. Zimowe napoje rozgrzewające. Zimą większość czasu spędzamy w ogrzewanych pomieszczeniach, a to odwadnia nasz organizm. Nie zapominajmy więc o codziennym piciu wody i sięgajmy po rozgrzewające napoje jak np. herbata z cynamonem, goździkami czy napar lipy z miodem.

8. Ciepłe śniadania na dobry początek dnia. Codziennie każdy domownik powinien wyjść z domu po ciepłym i pożywnym śniadaniu. Zjedzona rano jajecznica czy płatki owsiane z mlekiem dostarczą nam ciepły zastrzyk energii na dobry początek dnia.

9. Czerwone warzywa dodają uroku. Zimą nasza skóra jest blada i nie ma już na niej śladu po letniej opaleniźnie. Sięgając po takie warzywa jak marchewka, papryka czy dynia bogate w beta karoten sprawimy, że nasza skóra zyska zdrowy, brzoskwiniowy kolor.

Do przygotowywania zdrowych posiłków używaj naczyń Zepter. To one gwarantują najlepsze efekty zdrowego gotowania.

Klikając przycisk „Zgadzam się” akceptujesz, aby strona MisjaZdrowia.pl i jej Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies. Wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Możesz w niej samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.